W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Dzisiaj jest 16 lipca 2019 | Imieniny: Mariki, Benity, Dzierżysława
Header

Aktualności

Kolosalna fuzja, czyli UPC przejmuje Multimedia Polska

2016-10-20

UPC Polska jest filią międzynarodowego przedsiębiorstwa, oferującego dostęp do telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu oraz usług telefonicznych. Połączenie firmy z trzecim, co do wielkości operatorem kablowym w naszym kraju – Multimedia Polska, stanowi przykład jednej z największych transakcji medialnych i poskutkuje utworzeniem monopolistycznego giganta.

Wartość transakcji ustalono wstępnie na trzy miliardy złotych, chociaż w toku przejęcia może ona ulec zmianie, w zależności od wyników, z jakimi będziemy mieli do czynienia w okresie poprzedzającym jej zamknięcie. I choć kontrakt ma zostać sfinalizowany w ciągu roku, warto pamiętać, że musi się na nią zgodzić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wynika to z faktu, że umowa między Multimedia Polska oraz UPC doprowadzi do sytuacji bez precedensu na rynku dostawców usług telekomunikacyjnych. Na naszych oczach tworzy się bowiem wielki moloch, który swym zasięgiem obejmie znaczącą ilość Polaków. Szacuje się, że po transakcji UPC dostarczy telewizję kablową, szerokopasmowy internet oraz usługi telefoniczne do czterech milionów polskich gospodarstw domowych oraz firm.

Fotos z kampanii reklamowej Multimedia Polska

W oficjalnym powiadomieniu, wystosowanym przez UPC pojawia się informacja, że fuzja „pozwoli operatorowi skuteczniej konkurować na rynku oraz inwestować w rozwój i innowacje”. Czy jednak największe w tej branży przedsiębiorstwo istotnie będzie musiało konkurować? Doskonale zdajemy sobie sprawę, że wolny rynek umożliwia funkcjonowanie szeregu podmiotów, oferujących te same produkty, czy usługi. Jeśli jest ich dużo, konsumenci mogą upatrywać nadziei na zniżki. Jednym z elementów konkurowania przez przedsiębiorstwa staje się obniżenie ceny świadczonych usług. Oczywiście, inne decydują się swoją strategię oprzeć na jakości lub ilości, jednak w przypadku dostarczania usług telekomunikacyjnych, istotnym punktem odniesienia jest dla odbiorców cena.

Niewykluczone, że znacząca monopolizacja rynku sprawi, że mniej popularne podmioty upadną, wyraźnie zmniejszając konkurencję na rynku. Nawet, jeśli liczba konkurentów UPC znacząco się nie zmieni, przedsiębiorstwo będzie liderem rynku, wyprzedzając innych. A taki stan rzeczy nie wydaje się dla polskich konsumentów obiecujący, gdyż istnieje mała szansa, że przełoży się on realnie na zmniejszenie opłat, czy ilość bardziej lukratywnych ofert. W ciągu roku będziemy mieli się szansę przekonać, jakie dla nas – zwykłych nabywców – okaża się konsekwencje tej transakcji.

JS

Sezon budowlany rozpoczął się na dobre wraz z nastaniem typowo letniej aury
Majówka jak i cały sezon wiosenno-letni zwykle sprzyjają wspólnemu grillowaniu i rodzinnym wypadom za miasto
W tym dniu odbędzie się uroczysta gala "Narodowe Dobro 2019" na Zamku Królewskim w Warszawie
Nadeszła wiosna a przed nami lato
Bociany już do nas zawitały a to najlepszy znak, że prace polowe wkrótce ruszą pełną parą

Continental i John Deere, amerykański lider na światowym rynku w dziedzinie technologii rolniczych, rozpoczynają współpracę w zakresie oryginalnego wyposażenia
Rośliny motylkowate zarówno drobnonasienne, jak i grubonasienne są cenione głównie ze względu na wysoką zawartość białka i korzystny wpływ na żyzność gleby
Fala upałów, która od kilku dni przetacza się przez Europę, jest dobrym przyczynkiem by uczulić przewoźników na to, jak w tak ciężkich warunkach transportować towar, w szczególności produkty szybko zbywalne, a więc żywność, by nie traciła ona na wartości
lisko 400 przedstawicieli najważniejszych podmiotów skupionych wokół polskiego rynku żywności konwencjonalnej i ekologicznej wzięło udział w pierwszym Kongresie Rolnictwa i Żywności Ekologicznej ECO FOOD 360, którego organizatorem był Carrefour Polska
Międzynarodowa Wystawa Rolnicza AGRO SHOW organizowana jest przez Polską Izbę Gospodarczą Maszyn i Urządzeń Rolniczych od 1999 roku
Pogoda Warszawa z serwisu

Patronat
  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl

  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl


  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl