W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Dzisiaj jest 16 września 2019 | Imieniny: Edyty, Kornela, Kamili
Header

Aktualności

Imigranci przyłożyli kierowcy nóż do gardła i kazali jechać

2016-02-11

Imigranci napadają na tiry, kradną i uszkadzają towar, a kary muszą płacić firmy transportowe. Jaka jest skala problemu?

- W praktyce spotkałem się z takimi sytuacjami, że do kabiny kierowcy wsiadło siedmiu imigrantów, przyłożyli nóż do gardła kierowcy, kazali mu jechać i wykonywać polecenia. Dużym problemem są imigranci na granicy Francji i Wielkiej Brytanii. Przynajmniej sto osób dziennie jest zatrzymywanych podczas próby nielegalnego przekroczenia granicy. A ilu się udaje?- mówi Radosław Gajewski, ekspert ds. transportu międzynarodowego Inglobi.

Gdzie postawić granicę między pomocą potrzebującym a blokowaniem nielegalnych działań imigrantów?

- Uważam, że nie należy obciążać przedsiębiorców karami, bo oni nie mają wpływu na to jak bardzo zdesperowani są imigranci, żeby przedostać się do innego kraju. Natomiast te osoby, którym udaje się dostać do świata zachodniego, muszą mieć możliwość zakorzenienia się tam.- zaznacza Katarzyna Paprota, członkini zarządu partii Razem.

Przedstawiciele firm transportowych podkreślają, że imigranci to problem nie tylko polskich przewoźników. Od wielu lat kierowcy na trasach międzynarodowych są atakowani, okradani, a towar, który przewożą, niszczony. W takich sytuacjach karę musi zapłacić przewoźnik. Szacuje się, że w ostatnich latach czterokrotnie wzrosła liczba osób, które próbują nielegalnie opuścić granice swojego kraju, wykorzystując przejazdy firm transportowych.

- Przedsiębiorcy mają duży problem, ponieważ kilkutysięczne kary za każdego imigranta musi zapłacić przewoźnik. - dodaje Radosław Gajewski.

Zyski z transportu wynoszą 10% polskiego PKB.

Zaproszenie na uroczystą galę - Narodowe Dobro 2019
Powoli kończą się wakacje
W sezonie ogórkowym liczy się przede wszystkim sport i wypoczynek
Sezon budowlany rozpoczął się na dobre wraz z nastaniem typowo letniej aury
Majówka jak i cały sezon wiosenno-letni zwykle sprzyjają wspólnemu grillowaniu i rodzinnym wypadom za miasto

Rozgoryczenie producentów rzepaku jest ogromne
Napędzają maszyny, ciągną przyczepy i urządzenia rolnicze
GUS opublikował dzisiaj wstępny szacunek głównych ziemiopłodów rolnych i ogrodniczych
Technologia w służbie naturze – GPS pozwala ratować pszczoły Kradzieże uli to prawdziwa zmora hodowców pszczół i producentów miodu
Nadeszły żniwa
Pogoda Warszawa z serwisu

Patronat
  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl

  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl


  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl