W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Dzisiaj jest 22 sierpnia 2019 | Imieniny: Cezarego, Zygfryda, Marii
Header

Aktualności

Czy Coca Cola i Heinz upadną w Polsce - marki własne dominują!

2017-01-26

Świat marek własnych ewoluuje, coraz więcej sklepów chce mieć swoje produkty oznaczone indywidualnym logo. Jak się okazuje Polacy doceniają atrakcyjność cenową takiej oferty. Sieci handlowe przywiązują natomiast coraz większą wagę do tego, by marki własne były nie tylko tańsze, ale także podobne pod względem jakościowym do produktów markowych. Dyskonty chcą wykorzystać swoje pięć minut.

Marki własne były do niedawna pogardzane w Polsce przez wielu klientów. Mniejsza zasobność portfeli odwraca ten trend. Raport z 2014 roku dowodzi, że większość Polaków uważa, że marka własna jest właśnie „dla osób takich, jak ja”. Jednocześnie wielu spośród nich woli się do tego nie przyznawać - przynajmniej taki był rezultat raportu opublikowanego w lipcu 2014 roku. Ankietowani często wskazywali też na to, że odbierają marki własne jako gorsze jakościowo.

Sytuacja zmieniła się, skoro sieci handlowe wprowadzają na półki nie tylko własne produkty spożywcze, ale również elektronikę, akcesoria kuchenne, czy kolekcje ubrań. Obecnie marka własna jest wręcz synonimem rozsądnego zakupu. Decydują o tym także rygorystyczne kontrole jakości - zmuszają one sieci handlowe do dbania o renomę i reputację wszelkich produktów.

Z analiz GfK Polonia wynika, że pieluchy z Biedronki, Dada Premium, są najpopularniejsze w kraju. Produkt posiada oczywiście pozytywną opinię Instytutu Matki i Dziecka, ale zdobywa także uznanie rozmaitych instytucji.

Wiemy także, że Lidl zobowiązał się do redukcji zawartości soli i cukru w produktach marek własnych o 20%. " W zakresie redukcji cukru Lidl Polska koncentruje się na asortymencie szczególnie chętnie spożywanym przez dzieci np. płatkach śniadaniowych czy napojach. Natomiast w zakresie redukcji soli pracuje nad wieloma grupami towarowymi" - tłumaczy Piotr Rogowski z Lidl Polska.

Z kolei Netto Polska walczy o lojalność klientów marką własną premium. Jak podkreśla Sławomir Nitek jest to idealne rozwiązanie, " jeśli chcemy wypośrodkować stosunek jakości do ceny i zaoferować przy tym produkt, który będzie śmiało konkurował z brandami klasy A".

Wabikiem dla klientów Netto ma też być Półka Zdrowia oraz Jarmark Netto. Udział marki własnej w sprzedaży wynosi obecnie 26% - podobnie jak u innych detalistów. Dla porównania w Szwajcarii marki własne mają udział na poziomie wielokrotnie większym.

Pytanie brzmi - czy sieci handlowe potrafią komunikować markę własną w taki sposób, że wpłyną na wybór zakupowy konsumentów? Oczekiwania klienta różnią się w poszczególnych sektorach rynku, a handlujący, który chce w pełni wykorzystać klimat rynkowy i z sukcesem promować i rozwijać swoją markę własną, powinien dopasować do nich komunikację. Zdaje się, że sklepy sobie z tym radzą, a udział marek własnych będzie w naszym kraju rósł.

MW, money.pl, Jak postrzegamy marki własne?, brandvalue.pl, widomoscihandlowe.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl


W sezonie ogórkowym liczy się przede wszystkim sport i wypoczynek
Sezon budowlany rozpoczął się na dobre wraz z nastaniem typowo letniej aury
Majówka jak i cały sezon wiosenno-letni zwykle sprzyjają wspólnemu grillowaniu i rodzinnym wypadom za miasto
W tym dniu odbędzie się uroczysta gala "Narodowe Dobro 2019" na Zamku Królewskim w Warszawie
Nadeszła wiosna a przed nami lato

Napędzają maszyny, ciągną przyczepy i urządzenia rolnicze
GUS opublikował dzisiaj wstępny szacunek głównych ziemiopłodów rolnych i ogrodniczych
Technologia w służbie naturze – GPS pozwala ratować pszczoły Kradzieże uli to prawdziwa zmora hodowców pszczół i producentów miodu
Nadeszły żniwa
Jak zminimalizować skutki suszy glebowej? Lato w pełni
Pogoda Warszawa z serwisu

Patronat
  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl

  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl


  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl