W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Dzisiaj jest 19 września 2019 | Imieniny: Januarego, Konstancji, Teodora
Header

Aktualności

Kto będzie prezesem Polskiego Radia?

2017-02-02

Na mocy tzw. małej ustawy medialnej, w styczniu 2016 roku, wygasły kadencje członków organów mediów publicznych. Andrzeja Siezieniewskiego na stanowisku prezesa Polskiego Radia zastąpiła Barbara Stanisławczyk. Czy utrzyma swoją funkcję? O stanowisko walczy z nią obecnie pięciu kandydatów. Kto wygra? "Zadecyduje polityka" - przekonuje Juliusz Braun z Rady Mediów Narodowych.

Barbara Stanisławczyk ukończyła Politechnikę Warszawską i Podyplomowe Studium Dziennikarskie na Uniwersytecie Warszawskim. W czasie studiów pisała książki i reportaże, była stypendystką w Agencji Reutera w Londynie.

Barbara Stanisławczyk pełni funkcję prezesa Polskiego Radia od 8 stycznia 2016 roku

Jest autorką "Pajęczyny", w której nakreślone zostały społeczno-psychologiczne portrety pracowników SB średniej rangi. Napisała też między innymi "Czterdzieści twardych", opowieść o Polakach, którzy w czasie II Wojny Światowej ratowali Żydów. Prowadziła warsztaty z reportażu w wyższej szkole Collegium Civitas. Należy do Stowarzyszenia Pisarzy Polskich.

Rada Mediów Narodowych przesłuchała w środę, 1 lutego, sześciu kandydatów na prezesa. "Pojawiły się bardzo ciekawe propozycje, koncepcje, oceny różnych kandydatów i myślę, że to jest świetny materiał dla przyszłych władz Polskiego Radia, niezależnie od tego, kto będzie prezesem tej instytucji" - powiedział Krzysztof Czabański.

Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 16 lutego. O stanowisko prezesa Polskiego Radia walczą:

Marzanna Stychlerz-Kłucińska, dziennikarka. Uważa, że najważniejszym zadaniem PR jest pozyskanie młodego słuchacza. Program I sprofilowałaby na młodzież. Program II byłby ściśle misyjny, bez reklam. Czwórka byłaby komercyjną stacją z muzyką i informacjami.

Tomasz Wybranowski, były redaktor naczelny PR dla Zagranicy. Twierdzi, że radio jest dla niego "magicznym miejscem", które powinno wskazywać standardy innym, komercyjnym mediom, szczególnie w dziedzinie polszczyzny i muzyki. Chciałby poukładać kwestie wewnątrz radia, tak aby pracownicy, znakomici przecież fachowcy, wiedzieli, co mają robić. Ważna byłaby przejrzystość przekazu radiowego - słuchacz musi mieć bazę i ostoję tego, co dzieje się nie tylko w Polsce, ale i w Europie i świecie.

Henryk Cichecki, Jacek Sobala, Barbara Stanisławczyk oraz Mariusz Staniszewski. Wskazywali podczas przesłuchania, że Polskie Radio musi wyznaczać standardy, m.in. poprzez poprawienie jakości programów oraz rozwijanie nowych kanałów dotarcia do słuchaczy.

Krzysztof Czabański stwierdza, że nie wszyscy kandydaci przyszli przygotowani w stu procentach, niektórzy np. nie znali kwestii praw autorskich i snuli wizje, które nie mogłyby być prawdziwe. "Było też trochę nieprawdziwych ocen Polskiego Radia. Ale pojawiały się także ciekawe propozycje i wskazania merytoryczne, które warto przeanalizować. Podkreślam: poziom był wysoki" - mówi. Czabański podkreśla, że ma już swojego kandydata na zwycięzcę.

Juliusz Braun, członek Rady Mediów Narodowych, powiedział, że zaskoczyła go merytoryka i świeże pomysły Tomasza Wybranowskiego. "Ujął mnie całościową koncepcją tego, co chciałby robić w Polskim Radiu. bardzo ciekawie mówił np. o zagospodarowaniu fal średnich i długich, o tym, że warto przeanalizować możliwości powrotu na fale średnie. To było niezwykle interesujące i odkrywcze" - stwierdził. Braun uważa,ze dorobek dziennikarski Marzanny Stychlerz-Kłucińskiej, choć duży, nie przekłada się na kompetencję do kierowania radiem.

"Mam kilku swoich faworytów, jednak nie powiem, kto to. A z drugiej strony jestem przekonany, że o tym, kto zostanie prezesem Polskiego Radia, zadecyduje polityka. Może nie tak bardzo, jak w przypadku wyłaniania prezesa telewizji, ale wciąż jednak. Kandydata wskaże prezes Jarosław Kaczyński i wówczas cała reszta - wysłuchania, dorobek - przestanie się liczyć" - uważa Braun.

Polskie Radio to jednoosobowa spółka Skarbu Państwa RP z siedzibą w Warszawie, której celem działalności jest wypełnianie zadań radiofonii publicznej w Polsce. Zadaniem Polskiego Radia jest nadawanie audycji radiowych o zasięgu ogólnokrajowym i międzynarodowym. Funkcjonuje także 17 spółek regionalnych Polskiego Radia, które nie są podległe Polskiemu Radiu S.A.

MW, wirtualnemedia.pl, dziennik.pl, wikipedia

Zaproszenie na uroczystą galę - Narodowe Dobro 2019
Powoli kończą się wakacje
W sezonie ogórkowym liczy się przede wszystkim sport i wypoczynek
Sezon budowlany rozpoczął się na dobre wraz z nastaniem typowo letniej aury
Majówka jak i cały sezon wiosenno-letni zwykle sprzyjają wspólnemu grillowaniu i rodzinnym wypadom za miasto

Rozgoryczenie producentów rzepaku jest ogromne
Napędzają maszyny, ciągną przyczepy i urządzenia rolnicze
GUS opublikował dzisiaj wstępny szacunek głównych ziemiopłodów rolnych i ogrodniczych
Technologia w służbie naturze – GPS pozwala ratować pszczoły Kradzieże uli to prawdziwa zmora hodowców pszczół i producentów miodu
Nadeszły żniwa
Pogoda Warszawa z serwisu

Patronat
  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl

  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl


  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl