W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Dzisiaj jest 17 listopada 2019 | Imieniny: Grzegorza, Salomei, Elżbiety

Aktualności

Polska Syrena znów czaruje

2017-02-15

AK Motor ujawniło koncepcję pierwszego polskiego samochodu elektrycznego w klasie microcar. Auto ma być idealne do miasta, zmieści dwie osoby z bagażem, a naładowanie jego akumulatorów do 90% pojemności zajmie jedynie 15 minut. O powrocie polskiej marki mówiło się już kilka lat temu, ale kilka projektów niestety przyhamowało z realizacją. Czy Nixi triumfalnie wjedzie na rynek?

Kultowy samochód

Oryginalne Syreny były produkowane w latach 1957 - 1972, jako samochody osobowe i dostawcze. FSM w Bielsku-Białej wyprodukowała 521 311 egzemplarzy. Decyzja o rozpoczęciu prac projektowych nad nowym polskim samochodem małolitrażowym została podjęta w maju 1953 roku przez ówczesne Prezydium Rządu.


W czerwcu tego samego roku FSO otrzymała oficjalne zlecenie opracowania konstrukcji samochodu popularnego. W samochodzie, który otrzymał nazwę Syrena, należało w maksymalnym stopniu wykorzystać elementy konstrukcyjne modelu Warszawa M20 zaś do napędu pojazdu przeznaczyć mały, rzędowy, dwucylindrowy silnik dwusuwowy.

Syrenka

W styczniu 2014 roku zaprezentowano prototyp samochodu osobowego opracowanego przez firmy AMZ-Kutno Sp.z o.o. oraz Polfarmex S.A. Głównym konstruktorem projektu jest Andrzej Stasiak. Projekt o wartości 7,5 mln zł jest dofinansowany kwotą 4,5 mln zł przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Demonstrator.


Oprócz rozwijanej najmocniej wersji trzydrzwiowej trwały także mniej zaawansowane prace nad modelami sportowym, dostawczym i pięciodrzwiowym. Na etapie prac przygotowawczych prowadzone były rozmowy o współpracy z firmą AK Motor International Corporation, prowadzącą konkurencyjny projekt AK Syrena Meluzyna. Teraz AK Motor chwali się projektem Syrena Nixi, owocem prac, które były przedstawione w Ministerstwie Rozwoju.

Odrodzenie legendy polskiej motoryzacji?

Model, nad którym obecnie pracuje firma, będzie pojazdem dopuszczonym do ruchu w kategorii M1, pozwalającym na podróżowanie dwóch osób z bagażem. Arkadiusz Kamiński, założyciel i dyrektor generalny AK Motor Polska Sp. z o.o. mówi: "Przyszłą produkcję planuje się umiejscowić na terenie FSO w Warszawie, z którą firma AK Motor współpracuje od początku swojej działalności".


Jak podkresla, pierwsze prototypy Syreny Nixi budowane są od podstaw. Opracowanie pojazdu wymaga czasu, ale efekt końcowy pozwoli na uzyskanie pojazdu "Made in Poland". Samochód będzie korzystał z najnowszych osiągnięć technologicznych.
"Zasięg pojazdu w ruchu miejskim, pozwoli na przejechanie ponad 150 km. Szacowany koszt przejazdu 100 km syreną nixi, według założeń wynosić będzie ok. 6 zł lub mniej" - opowiada szef AK Motor.


Dodaje, że obecny rząd w Polsce wspiera rodzimy rozwój samochodów. "To znaczy, że wreszcie polski przemysł samochodowy ma szansę funkcjonować podobnie jak na zachodzie" - mówi dyrektor AK Motor, przyznając, że kierunek rozwoju firmy wpisuje się w prezentowaną przez stronę rządową politykę elektromobilności. Spółka AK Motor urzęduje w dawnym budynku dyrekcji Fabryki Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu.

MW, wikipedia, auto.dziennik.pl


Czasami czujemy się wypaleni pracą na etacie jednak nie wszyscy mamy dość odwagi aby stworzyć własny biznes od podstaw
Jeśli właśnie zakupili Państwo lub dopiero zamierzają nabyć swoje upragnione "M" lub dom to na pewno równolegle rozważacie w jaki sposób umeblować własne "4 kąty"
Wychodząc na przeciw temu hasłu, redakcja TVEXPO przyjrzała się naszym rodzimym producentom żywności
Już jakiś czas temu musieliśmy odwiesić do szaf stroje kąpielowe i krótkie spodenki
Zaproszenie na uroczystą galę - Narodowe Dobro 2019

Choć zbiory roślin okopowych czy kukurydzy oraz uprawki przedsiewne są już zakończone, nie oznacza to końca pracy
Relacja Piotra Barełkowskiego dla portalu TVAGRO z targów Agritechnica 2019 w Hanowerze
Minione lato nie było udane dla rolników
Warunki pogodowe uniemożliwiają efektywne przeprowadzanie części zabiegów odżywiania roślin w dedykowanych fazach rozwojowych
Nie można utrzymywać sytuacji, że rolnik ma najmniejszy udział w cenie finalnej żywności na rynku – powiedział w sobotę w Małym Pułkowie koło Wąbrzeźna (Kujawsko-pomorskie) minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski
Pogoda Warszawa z serwisu

Patronat
  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl

  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl


  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl