Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. X
Dzisiaj jest 22 października 2017 | Imieniny: Halki, Kordiana, Kordelii
Header

Aktualności

Polacy przeciwni ograniczeniom dostępu do alkoholu

2017-10-10

Większość Polaków jest przeciwna restrykcjom, które planuje wprowadzić rząd, aby przeciwdziałać problemom powodowanym przez alkohol – tak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez Kantar Public. W opinii respondentów wprowadzenie zakazu reklamy piwa nie przyczyni się do poprawy sytuacji. W czołówce rozwiązań popieranych przez ankietowanych znajdują się za to kampanie edukacyjne skierowane do młodych ludzi oraz akcje społeczne promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.

Zniknie reklama, znikną problemy?

Większość (59 proc.) Polaków uważa, że rząd nie powinien zakazywać reklamy piwa. W to, że taki zakaz zmniejszy spożycie alkoholu wierzy 6 proc. respondentów. Niewiele więcej, bo 7 proc. jest zdania, że gdy z ekranów telewizyjnych zniknie reklama piwa, w Polsce spadnie odsetek osób uzależnionych. Dwie piąte respondentów (42 proc.) twierdzi, że wprowadzenie w życie tego rozwiązania niczego nie zmieni, jeśli chodzi o konsumpcję alkoholu w kraju. Może najwyżej ograniczyć wiedzę konsumentów na temat oferty browarów (10 proc. wskazań) albo utrudnić wybór między poszczególnymi markami (9 proc.). Z badania wynika również, że blisko połowa (46 proc.) ankietowanych nie popiera ograniczenia liczby punktów sprzedaży i godzin sprzedaży napojów alkoholowych. Wśród zwolenników zaostrzenia przepisów w tym zakresie największym poparciem (18 proc. wskazań) cieszyłoby się wprowadzenie zakazu sprzedaży wyrobów spirytusowych po godz. 22:00.

Edukacja skuteczniejsza niż restrykcje

Wyniki badania Kantar Public pokazują, że Polacy bardziej wierzą w skuteczność edukacji niż siłę zakazów. Pytani o działania, które mogłyby pomóc rozwiązać problemy alkoholowe, wskazują przede wszystkim na edukację skierowaną do młodych ludzi (42 proc.) oraz kampanie społeczne promujące odpowiedzialne spożywanie alkoholu (28 proc.). Na trzecim miejscu w rankingu udzielanych odpowiedzi pojawiło się ograniczenie sprzedaży wódki po godz. 22:00. To rozwiązanie uważa za skuteczne 15 proc. ankietowanych. Tylko 9 proc. badanych zgadza się, że dobrym pomysłem byłoby wprowadzenie zakazu reklamy piwa, a jedynie 4 proc. – podniesienie jego ceny.

Dixon

Coroczne zestawienie liderów branży spożywczej, czyli Złota Siódemka Spożywcza już rozstrzygnięta
Redakcja telewizji Polska24 oraz TVEXPO przygotowała dla Państwa kolejne zestawienie firm z branży szkolno-biurowej na starcie nowego roku szkolnego, których produkty wyróżniają się jakością oiraz innowacyjnością
Polska branża kosmetyczna odzyskuje tożsamość i klientów
Ruszyła kolejna kampania TVEXPO promująca producentów najlepszych jakościowo, innowacyjnych produktów popularnych w okresie wakacyjnym
W czerwcu br odbyła się kolejna edycja ZŁOTEJ SIÓDEMKI BRANŻY ROLNICZEJ

Jęczmień ozimy charakteryzuje się największym (obok pszenicy) potencjałem plonotwórczym
Po łódzkim, także Wielkopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Poznaniu z myślą o rolnikach z województwa wielkopolskiego przygotowuje aplikację na smartfony i tablety o nazwie EPSU Mobilne
Tegoroczna wystawa AGROSHOW 2017 w Bednarach upłynęła pod znakiem nowości, oryginalnych prezentacji firm polskich i zagranicznych oraz nieustannego deszczu, który jednak nie zmienił dobrych humorów zwiedzających oraz wystawców
W Polsce uprawia się 130-180 tys
Prezes Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ogłosił nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 6
Pogoda Warszawa z serwisu

Patronat
  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl

  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl


  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl