W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Szczegółowe informacje znajdują się w POLITYCE PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES. X
Dzisiaj jest 24 czerwca 2018 | Imieniny: Jana, Danuty, Janiny

Aktualności

Pijemy coraz słabsze alkohole

2018-03-03

Piwo to w dalszym ciągu największa wartościowo kategoria spożywcza w koszyku zakupów. Podobnie jak w poprzednich latach, w 2017 r. Polacy najchętniej kupowali je w sklepach do 300 m2. Za ich pośrednictwem do konsumentów trafiły dwa z trzech sprzedanych piw (64 proc.) – Na każde sto złotych wydanych w małym sklepie do 40 m2, 28 zł przypadło na zakup piwa - mówi Agata Lorenc, Client Director w firmie Nielsen. - Na rynku wciąż obowiązuje zasada, że im mniejsza jest powierzchnia placówki handlowej, tym większe jest znaczenie piwa - podkreśla.

Piwa premium w cenie

Z danych Nielsena wynika, że w ubiegłym roku rynek piwa odnotował nieznaczny spadek sprzedaży – ilościowo o 2,4 proc., wartościowo o 1,3 proc. – Konsumenci kupili mniej piwa, ale na to, które trafiło do ich koszyków byli skłonni wydać więcej, stąd spadek wartości sprzedaży był mniejszy niż spadek jej wolumenu – wyjaśnia Agata Lorenc.

„Procenty” wychodzą z mody

W 2017 roku najbardziej poszybowała w górę sprzedaż piw bezalkoholowych (22,9 proc.) oraz specjalności (16,9 proc.), co potwierdza, że obserwowane od kilku lat trendy – poszukiwanie różnorodności oraz odwrót od piw mocnych – na dobre zadomowiły się na polskim rynku piwa. Nowym zjawiskiem jest natomiast wzrost popularności lagerów o obniżonej zawartości alkoholu. W ciągu minionych 12 miesięcy Polacy wydali na nie o 20 mln zł więcej niż w roku 2016. Im mocniej konsumenci rozglądają się za piwami niskoprocentowymi, tym bardziej na znaczeniu tracą piwa mocne. W ubiegłym roku najbardziej znaczący spadek wartości (6,2 proc.) odnotował właśnie ten segment piwnego rynku.

BP

Wiosna to nie tylko idealna pora na porządki w przydomowym ogródku czy remont ale również doskonała okazja do zmiany wystroju wnętrz naszych domów i mieszkań
Sezon budowlany 2018 możemy powoli uznać za otwarty
Zachęcamy Państwa do poznania tegorocznych laureatów Złotej Siódemki w kategorii spożywczej
Po raz pierwszy w tym roku poznaliśmy laureatów TOP10 branży ogrodniczej
Pierwszą Złotą Siódemkę w 2018 roku zdominowały firmy prowadzące biznes głównie w internecie

Światowe trendy w rozwoju energetyki zmierzają w kierunku technologii wykorzystujących magazynowanie energii oraz liczne rozproszone, głównie odnawialne, źródła energii położone jak najbliżej odbiorców końcowych
W ciągu ostatnich kilkunastu lat znacząco wzrósł odsetek gospodarstw wyposażonych w ciągnik
Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa Polskiej Akademii Nauk wraz z Polskim Wydawnictwem Rolniczym rozstrzygnęli konkurs pamiętnikarski „100 lat mojego gospodarstwa”
Trzyliterowy skrót ASF pojawia się często w doniesieniach medialnych na temat Afrykańskiego Pomoru Świń
W trzecim kwartale 2017 r
Pogoda Warszawa z serwisu

Patronat
  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl

  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl


  • Polskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców: www.izbaprzedsiebiorcow.pl